holistic-heal-500x300

הדרך לרפא את גופנו בכח המחשבה

אל תחכו, חלילה לאסונות שיקרו, בכוחכם לשנות את מציאות חייכם. כיצד? הנה הדרך.

ג'ו דיספנזה (Dr. Joe Dispenza) הוא ד"ר לרפואה כירופרקטית, למד ביוכימיה, בעל תואר ראשון במדעים בדגש על מדעי המוח. העמיק את השכלתו בנוירולוגיה, מדעי המוח, תפקודים וכימיה של המוח, ביולוגיה של התא, היווצרות זיכרון, חקר הזיקנה ואריכות חיים. הוא מחבר רבי המכר של הניו יורק טיימס. מהמבוקשים ביותר בעולם. הוא הרצה והעביר סדנאות מתקדמות ביותר מ-30 מדינות על פני חמש יבשות, כל זאת במטרה לעזור לאנשים להבין טוב יותר את כוח המוח שלהם. ההורמונים האחראים לסטרס מפחיתים את ויסות הגנים ומחוללים מחלות. זוהי עובדה מדעית. בשל גודל הניאוקורטקס, (קליפת המוח אצל יונקים האחראית לתפקודי מוח גבוהים כגון תפיסה חושית, קוגניציה, יצירת פקודות מוטוריות מרחביות, הגיון ושפה), אנחנו יכולים להפעיל את תגובת הלחץ רק על ידי מחשבה בלבד, המחשבה על הבעיות שלנו מפעילה את הכימיקלים האלה. המחשבות שלנו עלולות לגרום לנו לחלות. אז אם המחשבות שלנו עלולות לגרום לנו לחלות, מסתבר שהמחשבות שלנו יכולות גם לסייע לנו להבריא.

כיצד מתקבעות מחשבות שליליות בתודעתו של האדם?

החל מהקימה בבוקר, האדם מרגיש כבר רגשות עבר שליליים כמו צער, כאב, לחץ. העבר המוכר יהפוך לעתיד הצפוי וכך, האדם יעבור סדרה של התנהגויות רוטיניות שישמרו את המחשבות השליליות היום יומיות המתרוצצות בראשו. עודף מהמחזוריות הזאת של מחשבות שלילות הופך להיות התכנות של התת מודע. המדיטציה היא כלי פנטסטי המסייע בהאטת גלי המוח. רוב האנשים מצפים למשברים, מחלות, אבדן.

בעצם, מדוע לחכות לאסונות שיקרו?

בני האדם יכולים לשנות את חשיבתם בזמן אושר, השראה. כשלאדם ישנה תגובה רגשית עזה – לזה אנו קוראים מצב רוח. אם זה נמשך מעבר לימים ושבועות – זה הופך להיות מזג, זה מאפיין את האישיות ואז הורמוני הסטרס פועלים כל הזמן וגורמים למצב בו האדם נתון ללחץ כרוני מתמיד. רוב בני האדם חיים כ 70 אחוז מחייהם בהישרדות ובסטרס והם מצפים לתסריט הכי גרוע שניתן, בהתבסס על אירועי העבר שלהם ומושכים מהשדה הקוונטי את התחושות והאמונות שלהם, מאמצים את תחושת החרדה וכך יוצרים התניה בגופם לתחושת פחד והגוף עובר התקף חרדה בלי יכולת אמיתית לנבא את ההתקף הבא, מפני שהחרדה נמצאת עמוק בתוך התת מודע. בני האדם לא מסוגלים לשנות את תחושת הפחד הפיזיולוגית הזאת גם 15-20 שנה מאז שהתחרחש האירוע הטראומטי בחייהם וזאת עובדה ביולוגית.
הרגשות העזים משמרים את האנרגיה הדרושה למוח ולגוף וכך הם מתמכרים למהירות הרגשית שגורמת המגבלה שלהם. הם מרגישים משהו!

בכל פעם שהם חושבים על האירוע הם מייצרים את אותה כימיה במוח ובגוף שלהם כאילו האירוע ההוא מתרחש ממש עכשיו. הגוף חווה בדיוק את האותות שהוא חווה בזמן האירוע שהתרחש שנים קודם. הגוף שלנו פועל מתוך תת הכרה. המוח לא מבדיל בין המציאות שהתרחשה באירוע לבין המחשבות על האירוע. הגוף מאמין שהוא נמצא באירוע הקשה ולכן הוא מפריש את הורמוני הסטרס בכל ימות השנה. וכך זה גלגל שמזין את עצמו. הרגשות יוצרות את התחושות הפיזיולוגיות והרגשות האלו מזינות את הרגשות החרדתיים.

כיצד ניתן ליצור שינוי?

על ידי שינוי המחשבות. שינוי זה אינו פשוט כלל, שכן, הדבר מכריח את האדם לצאת ממקום הנוחות שלו, מהמוכר והידוע, גם אם המוכר מעורר סבל כה רב. אז מתפתח מאבק בין הגוף לתודעה. כשהתודעה חווה אושר על ידי שינוי המחשבות הגוף דורש בחזרה את הגירויים שהוא מכיר, את גירויי החרדה אותם הוא מכיר בכל שנותיו, בכל שנות קיומו. באופן זה הגוף משפיע על התודעה בדרכים שונות המערערות את דבקות התודעה וכך הסבל של האדם שב לפקוד אותו, בשל הזדקקות הגוף והכרעתו במערכה על שלוות הנפש הרצויה, שהופרה. הגוף חזק מהמוח, ההתניה נחקקה בו והוא מביס את התודעה וגורם ליצור סבל החרדה מחדש. הגוף, המשרת, הופך לאדון השולט עלינו. כך האדם מוכן לחוות שוב יאוש וחרדה כי אלו תחושות המוכרות לתת מודע.

דרך עוצמתית וטובה לנהל את הרגשות שלנו ולשלוט בהם היא עצימת עיניים

כשאנו עוצמים את עיננו ונדמיין את המציאות שאנו מעוניינים שתתרחש בחיינו – אז המוח לא יבחין בין מציאות לדמיון ויאמין לתסריט שהרצנו במוח שלנו.
מבחינה נוירולוגית המוח יפסיק להקליט את העבר ויצור את המפה לעתיד. אם האדם יסריט שוב ושוב את התסריט המאושר שלנו, הדבר יתקבע בתוך התת מודע והתסריט יהפוך להיות המציאות החדשה של האדם.

האתגר הקשה מכל הוא ללמד את הגוף לחוש את התחושות הקשורות לעתיד, שעדיין לא התרחשו. הגוף מתקשה להמתין בסבלנות לאירועים הטובים שעוד לא הגיעו. האתגר האמיתי הוא להיות יוצר המציאות של עצמך ולברוא את החלומות שלך. וכשמשתרשת תחושת האושר האדם הופך מקורבן התולה את הכשלונות שלו באחרים ליוצר השולט במחשבות ובתפיסות שלו באמונות החדשות ובהצהרות המקדמות המניעות את חייו להישגים משמעותיים. המדיטציה היא כלי ריפוי רב עוצמה.

אם נעצום את עיננו יכנסו פחות גירויים למוח שלנו. אנו מתנתקים מהסביבה החיצונית ומתמקדים בכאן והעכשיו, במוזיקה הנעימה של המדיטציה, בנשימות האיטיות. באופן זה משתחררים גלי האלפא והתטא מהמוח המסייעים לנו לפקוד על המוח לציית לבקשה שלנו לזמן לחיינו שקט ושלווה. כשאנו מתרגלים מדיטציה אנו “מאלפים” את המוח שלנו כמו שמאלפים כלב. כשהגוף הוא כבר לא המוח שלנו, ישנו שחרור עצום של אנרגיה.

היכולת להיות מודעים למחשבות שלנו נקראת מטא קוגניציה. זהו מושג בפסיכולוגיה קוגניטיבית שמשמעו חשיבה ברמה גבוהה ופיקוח פעיל על מיומניות חשיבה שונות.

המדיטציה מסייעת לנו לאתר דפוסים חוסמים, להעלות אותם למודע ולשחרר את ההתנהגויות שאינן משרתות אותנו.

מדיטציה מסייעת במניעת מחלות. מחלה מתרחשת במצב של סטרס כרוני, מפני שאין יצור חי שיכול להתקיים במצב חירום תמידי. זו עובדה מדעית שהורמוני הסטרס מורידים את ויסות הגנים ויוצרים חולי ארוך טווח.

בני האדם יכולים להפעיל את הסטרס באמצעות מחשבות בלבד. והמתנה הגדולה של בני האדם שאנו יכולים גם להבריא בזכות המחשבות שלנו, מחשבות על שגשוג ורווחה רגשית.

בעבר האמינו שכל המחלות הן גנטיות. כיום אנו יודעים שרק אחוז אחד מהמחלות הן גנטיות (כמו סוכרת סוג 1 או טאי זקס) וכל שאר המחלות נגרמות בשל סגנון חיים לא בריא שיש בו מתח כרוני.

חוקרים ערכו תצפית בת ארבעה ימים באנשים שביצעו מדיטציה ומבדיקות שערכו להם עולה כי חל שיפור ניכר באזורי הגנים האחראים על שגשוג ובריאות הגוף וקליטה טובה של החמצן ברקמות.

74 אחוז מהאנשים שביצעו מדיטציה במהלך 5 ימים בשבוע, במשך 60 ימים – התארכו אצלם הטלומרים והדבר אומר שהם קיבלו שנות חיים נוספות בחזרה!
(טלומר הוא איזור הקצה של הכרומוזום המכיל את החומר התורשתי שבגרעין התא והתקצרות הטלומר מעידה על זיקנה ועל מחלת הסרטן).
עד כאן הראיון עם ד”ר ג’ו דיספנזה.

שלום לכם קוראים יקרים שלי,

שמי איילת יהונתן, אני מסייעת בריפוי באמצעות מדיטציה ודמיון מודרך במקרים של מחלות כרוניות ובמצבי סטרס. במשך שנים רבות הסתייעו מטופליי בשיטה ייחודית שפיתחתי היורדת לשכבות הרגש בתת מודע ויוצרת שחרור עמוק מחסימות רגשיות, הצלחה בניהול הרגשות החדשים ויצירת דפוסי חשיבה חדשים ובריאים. היכולת שלנו היא אינסופית לברוא מציאות חדשה מכוח המחשבה. אני ממליצה באופן אישי על ביצוע מדיטציה פעם ביום, לפני השינה כדי לרענן ולנקות את כל מצבורי המתח שנוצרו במהלך היום. באופן זה תוכלו לזמן לחייכם הצלחה בריאותית ונפשית.

מחקרים רבים הוכיחו את השפעתה המטיבה של המדיטציה כמו המחקרים שערך ד”ר דיספנסה לאורך שנותיו כחוקר ומדען.

אם תתנו לעצמכם הזדמנות אמיתית להשתחרר מהסבל שגורמת החרדה תוכלו לשפוך אור על הניצוץ השמיימי הזה שנקרא – הנשמה שלכם ותביאו אותה לידי ביטוי בחדווה ובאושר שיהיו מנת חלקכם בעתיד.

 

אני מזמינה אתכם לכמה דקות של שקט ושלווה במדיטציה הבאה, מדיטציה חינמית המוגשת לכם באהבה רבה ובטוחה שתצאו לדרך חדשה וברוכה באמצעות כל הטוב שנמצא בתודעה העליונה שלכם:

לחץ וחרדה
14 דק'

תוכלו למצוא באתר שלנו גם מדיטציות להחלמה ממחלות אוטואימוניות כרוניות ולהבריא את הגוף והנפש.

שלכם,

 

את/ה בטוח/ה?

לא תהיה לך גישה למדיטציות עד שתתחבר שוב.